24 Mayıs 2017

Tunnel | Kore Dizisi | 2017





             Dizinin konusu; 1986 yılında cinayet dedektifliği yapan Park Kwang Hoo kadınları öldüren bir seri katili yakalamaya çalışır. Bir gece tam katili yakalamak üzere olduğu tünelde başına darbe alır ve tünelden çıktıktan sonra 30 yıl sonrasına gider. 2016 yılında da katilin cinayetlerine devam ettiğini görür. Dedektif Kim Sun Jae ve katiller üzerinde araştırma yapan psikoloji uzmanı Shin Jae Yi ile birlikte katili yakalamaya çalışırlar.



Park Kwang Hoo


             Adam gibi adam Park Kwang Hoo. Kendileri işini hakkıyla yapan, vicdanlı ve eşini seven güzel bir karakter. Geleceğe gittiğin de katili yakalayıp evine dönebilmek için verdiği çaba izlenmeye değer.


Kim Sun Jae


             Dedektiftir. İşinde uzman olmuş ve güvenilir biridir. Park Kwang Hoo ile ekip oldular. Başlarda iyi anlaşamasalar da zamanla olaylar çözüldükçe aralarında samimiyet çok hoştu. 


Shin Jae Yi



             Genç profesörümüz. İngiltere'de katilleri araştırmak üzere eğitim almış ve güzel bir kariyeri var. Yıllar sonra ülkesine geri dönüş yapar ve üniversitede akademisyen olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda polislere cinayet soruşturmalarında katil profili oluşturmak ve incelemek için yardım ediyor. Park Kwang Hoo ve Kim Sun Jae ile yolları kesişir ve katilleri yakalamaya çalışırlar.




              Diziyi izlerken tam olarak bu haldeydim. Şef ajusshi gibi hiçbir şeyin beni şaşırtmayacağını düşünüyordum. Ama şaşırttılar. Başlarda her şey tahmin edilebilir ilerliyordu. Ama sonra şaşırmadığım dakika olmadı. Böyle Kore dizileri yüzünden psikolojim bozuldu :) Bu karakter iyi/kötü ama bakalım altından neler çıkacak düşüncesiyle izledim. İnsanı bu kadar şüpheci yapmaya hakkınız var mı sayın senaristler :) Buradan kendilerini tebrik ediyorum. Kurgusu oldukça güzeldi.




             Park Kwang Hoo'nun gelecekte karşılaştığı herkesle kendisinin veya peşinde olduğu katilin bir bağlantısı olması ve bu bağlantıların olaylar ilerledikçe zamanla çözülmesi diziye heyecan kattı. . Olaylar olsun çözeyim, mantık yürüteyim diyorsanız bu diziyi sevebilirsiniz. Final bölümü çok duygusaldı. Bir dizi bu kadar güzel veda edebilirdi. Hem sevindirdi ve ağlattı. Ayrıca dizinin verdiği sosyal mesajda çok güzeldi. Hiçbir kadın kıyafeti, işi ve bulunduğu yer yüzünden öldürülmeyi hak etmez. Aslında hiç bir insan öldürülmeyi hak etmez. Böyle güzel bir mesaj veren dizi izlenmez mi? Bence 2017 nin en iyi dizilerinin arasına girmeyi hak eden bir dizi.

Siz ne düşünüyorsunuz? Diziyi beğendiniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum.


14 yorum:

  1. Sanırım ismi duyulan bir dizi değil çünkü hiç duymadım ^^ Ego kasmak bir yana gerçekten konusu güzelmiş.Bu tip dizilere kendimi alıştırmam lazım artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yayınlandığı kanalın en çok reyting alan dizisiymiş. Belki de kadrosu çok fazla duyduğumuz isimlerden oluşmadığı için çok duymamış olabilirsin :) Konusu çok güzel canım izlemelisin. Alışmana da yardımcı olur :)

      Sil
  2. Diziyi çok beğenerek izliyorum ve henüz final yapmadım.:) Park Kwang Hoo kesinlikle çok iyiydi,Choi Jin hyuk rolün hakkını çok güzel vermiş.Bense bu diziyi çok duydum hatta bir dizi daha var ona buna mı başlasam diye düşünürken buna başladım aranan kan bulunmuştur dedim :)) Şef Ahjuşşi seviyoz seni de 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Finali izlerken yanına peçete almayı unutma :) Evet role çok uygundu gerçekten. Oyunculuğuna bayıldım. Ben de başlamadan önce duymuştum diziyi doğru kararı vermişiz :) Şef ajusshi favorim ^^

      Sil
    2. Bu arada yazını okuduğumdan beri şu finaldeki duygusallık kısmını öğrenince spoiler yemiş gibi hissetmeye başladım ben🙈 :))

      Sil
    3. Düşündüğün gibi bir duygusallık değil aslında izlediğin de ne demek istediğimi anlarsın. Spoiler gibi olmadı o yüzden :))

      Sil
  3. izliycem sıraya koydum. yazarım bilokumda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bende okurum bilokundaaa :))

      Sil
  4. Çeviri bitsin diye gün sayıyorum :D bir bitsin tek oturuşta izlemeyi düşünüyorum :D biraz konusu signal'e benziyor gibi daha çok ilgimi çekti şimdi ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek seferde izlemek daha keyifli oluyor :D Benziyor diyebiliriz. Signal'i sevdiysen bu diziyi de seversin bence :))

      Sil
  5. daha izlicem bakalım. ben de de başlayıp o gece veya o gün bitirmeyi seviyom veya bir haftasonu en çok yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de öylesi en güzeli :) Haftasonunu bende dizi izleme günleri yapıyorum bazen :)

      Sil
  6. Hwaseong seri cinayetleri ilgimi çekiyordu zaten. Bu dizide üzerine tuzu oldu. Çok güzeldi, ben çok beğendim nedense. Teğmen gönlümü çaldı diyebilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Signal ve Whisper dizileri de bu konu üzerineydi. Onları da çok beğenmiştim. Teğmen karizmatikti valla :D

      Sil