12 Haziran 2017

Chicago Typewriter | Kore Dizisi | 2017




          Dizinin konusu; 1930 yıllarında ülkesi Japonya yönetimde olan  3 genç reenkarnasyon ile günümüzde tekrar canlanmışlardır. Biri çok ünlü bir yazar, diğeri ünlü yazarın fanı ve bir diğeri ise hayalet olarak olarak yaşamaktadır. Üçünün bir şekilde yolları kesişir ve geçmiş yaşamlarında ki anılarını hatırlayarak başlarına neler geldiğini çözmeye çalışırlar. 



Oyuncular

Han Se Ju / Yoo Ah In



          Öncelikle yazının yarısında Yoo Ah In'den bahsedeceğim. Haberiniz olsun :) Çünkü bana "Dizi hakkında ne düşünüyorsun?" diye sorulsa cevabım belli. "Sen ne büyük oyuncusun Yoo Ah In." derim ve diziyi özetlerim. Karakteri o kadar güzel yansıtıyor ki hayran olmamak mümkün değil. İnsanlara güvenmek konusunda problemleri olan, soğuk bir karakteri varmış gibi görünen ama özünde düşünceli ve insanlara değer veren birini canlandırıyor. 





          Dizi de farklı tarzıyla dikkat çeken bir karakter. Yoo In Ah'ın saç kesimini Bewhy'a benzeten bir tek ben değilimdir herhalde. Bir insana kısa saç bu kadar yakışır. Hele ki Koreliler de görmeye alışık olmadığımız bir tarz olunca daha ilgi çekici oldu. Genellikle dizilerin baş rollerinde saçları başları bizden güzel ve bakımlı erkekler oynadıkları için bu tarzda bir başrol görmek beni heyecanlandırdı. Ayrıca beyaz ten sevdikleri için bizim oğlana hayalet gibi bembeyaz bir makyaj yapmadıkları için çok sevindim. Belki de bu dizi Kore'de güzellik anlayışındaki tabuları yıkıyor mu dersiniz?




          Gözlüklerine bayıldımm. Normalde gözlük kullanmaktan nefret ederim. Ama şu gözlükler benim olsa kullanmayı sevebilirim :). Bence karakteri yansıtan en güzel unsur gözlükleri ve moda anlayışı.



Yoo Jin Oh / Go Kyung Pyo


          Daha önce böyle bir hayaleti izlemediğinize garanti verebilirim. Bir hayalet düşünün, internetten "Hayaletler insanlara nasıl görünebilir?" diye arama yapan. Teknolojiyi kullanan, modern bir hayalet :) 



Jeon Seol / Im Soo Jung


          Diziyi izlerken gözüm bu hanım kıza bir türlü alışamadı. Bir tek ben mi böyle düşünüyorum bilmiyorum ama bu role hiç yakıştıramadım. Böyle bir karakter için çok sönük kalmış. Fazla ifadesiz bir yüzü vardı. Daha önce dizisini veya filmini izlediğimi hatırlamıyorum. Oyunculuğu kötü müdür, iyi midir bilemiyorum. Belki de bu karakteri farklı biri canlandırsaydı daha güzel olabilirdi.





          Dizi de 1930 yılları o kadar güzel canlandırmışlar ki. Kıyafetler ve dekor için çok özenildiği belliydi. Bir de Kore tarihine de merakım olduğu için zevkle izledim. Bence Japon yönetimin de oldukları dönemi çok iyi yansıtmışlar. Kore'nin o dönemler de neler yaşadığı hakkında biraz bilginiz varsa diziyi daha iyi anlayabilirsiniz. Eğer yoksa da Kore tarihinin önemli olaylarını öğrenebileceğiniz Infinite challenge bölümleri var (506, 507 ve 513. bölümleri). Tarih konusunda rap yaptıkları bölümler hem çok keyifli hem de öğretici. Meraklısı izleyebilir.




          Herkese hitap etmeyen türde bir dizi olabilir. Ama ben severek izledim. Sırf Yoo Ah In'nin muhteşem oyunculuğu için bile izlenilebilir. Siz ne düşünüyorsunuz? Diziyi beğendiniz mi?

16 yorum:

  1. Tunnel mi bunu mu izlesem diye düşünürken,Tunnel e öncelik vermiştim.Bu da aklımda ,ne zaman başlarım bilmiyorum,henüz bu diziye başlama hevesim gelmedi:))
    Yoo Ah In varsa oyunculuğun hası var demektir😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisini de izle bence :)
      Yoo Ah In'i düşün gelir hevesin :) Büyük yetenek ^^

      Sil
  2. İzliycem izliycem bir türlü vakit olmadı , birde kardeşimde izlemiyor onsuzda izleyemiyorum böyle bir sürümceme de kaldı :D
    Bende o saçı ilk görünce Bewhy'a , benzettim :D
    Kore tarihi az çok biliyorum ama infinite challengenin o bölümleri izlememiştim , bir bakayım çeviri varsa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bewhy ile yakın arkadaşlarmış :D
      Çevirisi vardı. Sanırım yeppudaa çevirmişti yanlış hatırlamıyorsam. Konuklar efsane izlemelisin kesin ^^

      Sil
  3. hımms taam izlerim tunel de var daha of of bitmiyolaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa zaten 16 bölüm bir şey hemen bitiyorlar :)

      Sil
  4. Bu diziyi mutlaka izleyeceğim!
    tvN dizileri hastasıyım şu ara.Boş bir karanlık yayınlasalar onu bile izlerim,o derece :)
    Kızımız I am Sorry I Love You'da oynamıştı yanlış hatırlamıyorsam.Zamanında yarım bıraktığım bir dizi olmuştu kendisi.
    Mükemmel bir post,ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha! Tvn dizilerini bende genellikle beğeniyorum :)
      Aaaa evet şimdi sen söyleyince hatırladım. Tam bir dramdı dizi zaten. Diziyi sevmemiştim. Belki de bu yüzden hatırlayamadım.
      Teşekkür ederim. O senin mükemmelliğin canım ^^

      Sil
    2. Canım seni mimledim.Göz atarsan sevinirim :)

      Sil
    3. Tamam canım hemen bakıyorum :)

      Sil
  5. Merhaba! :) Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizide kendi bloguma beklerim,takip ederseniz mutlu olurum 💎 www.nurundelidolublogu.tk 💎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Hoşgeldiniz. Tabi ki hemen göz atıyorum blogunuza.

      Sil
  6. bu da var daha listede tunel de of ya hiç uyumamak lazıım :)

    YanıtlaSil
  7. Bu diziye kesinlikle bayıldım. Başlayınca bir günde bitirmiştim ve sonrasında bir boşluk oldu. 1930'ları farklı bir dizi olarak bile yapabilirlerdi. Öylesine dolu bir diziydi ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dekor, kostümler ve oyunculuklar o kadar güzeldi ki... Çekilse onu da izlerdim. Ne güzel olurdu :)

      Sil