19 Haziran 2017

G-DRAGON - 무제 (Untitled, 2014) | Şarkı Sözleri ve MV İnceleme




                 Merhabaaa! Neden mi bu yazıyı yazıyorum? Çünkü  "G-Dragon iki bulutun önünde mv çekmiş." , "Özensiz.", "Basit olmuş." gibi yorumları görünce dayanamadım.Aslında bu yorumları yapan arkadaşları da anlıyorum. K-Pop'ta klasik mv'ler vardır. 3-5 farklı mekan, 3-5 kostüm ve şarkının koreografisinden oluşan klipleri bol bol izlediğimiz için bu klip farklı gelmiş olabilir. Böyle bir değerlendirmenin bu şarkıya ve mv'ye haksızlık olacağını düşünüyorum. Kendimce verilmek istenen mesajı anlatmaya çalışacağım. Yazıya devam etmeden önce çevirisine bakalım. Böylesi daha anlaşılabilir olur.





I know that
(Biliyorum)

It’s difficult and hard to come back to me
(Zor ve güç bana geri dönmen)

I know that
(Biliyorum)

You no longer want to get hurt and you’re afraid
(Korkuyorsun ve artık incinmek istemiyorsun)

Even the day you left
(Gittiğin o gün bile)

I made you cry with harsh words
(Seni kaba sözlerimle ağlattım)

And I turned my back on you and I’m sorry
(Ve sana sırtımı döndüm ve üzgünüm)

***

If I can only once
(Eğer bir kere bile olsa da)

See you
(Seni görebilirsem)

It’s okay if I lose everything of mine
(Sorun değil, her şeyimi kaybetmem)

I want to see you in my dreams at least
(En azından rüyalarımda görsem seni)

And love again
(Ve yeniden sevsem)

The two fo us, like this
(Bizi, olduğumuz gibi)

***

It may be easier
(Daha kolay olabilir)

To die than to be forgiven by you
(Senin tarafından affedilmektense ölmek)

I sing this song, but
(Bu şarkıyı söylüyorum, ama)

I don’t know if my true intentions will reach you
(Gerçek niyetim sana ulaşacak mı bilmiyorum)

I want you to be happy
(Mutlu olmanı istiyorum)

I can’t even lie, such a common thing
(Böyle basit bir yalanı bile söyleyemem)

And I only pray that you’ll come back, I’m sorry
(Ve sadece geri dönmen için dua ediyorum, üzgünüm)

***

If I can only once
(Eğer bir kere bile olsa da)

See you
(Seni görebilirsem)

It’s okay if I lose everything of mine
(Sorun değil, her şeyimi kaybetmem)

I want to see you in my dreams at least
(En azından rüyalarımda görsem seni)

And love again
(Ve yeniden sevsem)

The two fo us, like this
(Bizi, olduğumuz gibi)

***

Now I can’t believe your heart
(Şimdi kalbine inanamıyorum)

That says this is the last time, the end
(Bu son, sona geldik diyen)

I can’t let go
(Bırakamam)

cuz you never know
(Çünkü asla bilemezsin)

There won’t be another love
(Böyle bir aşk olmayacak hiç)

Like yours, like mine to you
(Benim için senin gibisi, senin içinde benim gibisi)

Nobody knows…
(Kimse bilmiyor...)

we always know
(Biz hep biliyoruz)

***

If I can only once
(Eğer bir kere bile olsa da)

See you
(Seni görebilirsem)

It’s okay if I lose everything of mine
(Sorun değil, her şeyimi kaybetmem)

I want to see you in my dreams at least
(En azından rüyalarımda görsem seni)

And love again
(Ve yeniden sevsem)

The two fo us, like this
(Bizi, olduğumuz gibi)


***

If this time passes
(Bu zamanlar gerçerse)

And I can forget it all
(Ve her şeyi unutabilirsem)

Even the memories, happy ones too
(Hatıralarımızı bile, mutlu olanları da)

No, even in the next life
(Hayır, bir sonra ki hayatımda bile )

I want to meet you and love you again
(Seni tanımak ve yeniden sevmek istiyorum)

Just like we did before
(Tıpkı önceden olduğumuz gibi)





                 Aslında G-Dragon aylar öncesinden bize ilham kaynağı hakkında ipuçları vermiş. O zamanlar farkında değilmişiz tabi. Instagram hesabında Vanilla Sky filmine ait bir fotoğrafı paylaşmış. Filmi izleyenler hemen film ile mv arasında ki ilişkiyi fark etti bile. İzlemeyenler veya hatırlayamayanlar için film hakkında kısa bir bilgi vereceğim. Aslında bu film hakkında ayrı bir post yazmam lazım. Harika bir film izlemediyseniz izlemenizi tavsiye ederim. Neyse konumuzdan fazla uzaklaşmayalım :)


Dikkat! Filmi izlemediyseniz ve izlemek istiyorsanız bu uyarı sizin için. Yüksek dozda spoiler içerir. Filmde ne var ne yok anlatıyorum.


                 Filmde öldükten hemen sonra dondurulan ve tekrar hayata dönene kadar rüya gören adamın hikayesi anlatılıyor. Ölmeden önce bir kadına aşık olur. Güzel bir ilişkiye başlayacakken bir trafik kazası geçirir ve yüzü büyük hasar alır. Bunun üzerine herkesle iletişimini keser ve aşık olduğu kadında onu terk eder. Bundan kısa bir süre sonra ölür ve dondurulur. Hafızasından ölümü silinir ve rüyasında yaşamaya devam eder. Bilinç altının oluşturduğu bir hayatı yaşar. Aşık olduğu kadın yanındadır ve yüzünde ki hasar düzelmiştir. Ama bir gün rüyası kabusa dönüşür ve rüyada olduğunu hatırlar. Artık yaşama dönme zamanı gelmiştir.

                 "Peki bu film ile şarkının ne alakası var?" dediğinizi duyar gibiyim. Yazının geri kalan kısmında bu konuya değineceğim. Haydi başlayalım.




                                      
                                      


                 Aslında mv'nin arka planında gördüğümüz gökyüzü, filmin son sahnesine oldukça benziyor. Filmde ki karakterin rüyasında ki aşkına veda edip, gerçek hayata geri dönmesinin gerçekleştiği sahne. Gerçek hayatına geri dönebilmesi için son bir testi kalmıştır. O da çatıdan atlamak. Yukarı da gördüğünüz  gökyüzü ile mv'de ki gökyüzünün benzerliğini fark etmişsinizdir.




   


                 Bu iki sahneyi düşündüğümde, acaba bu da GD'nin rüyadan uyanışı mı diye düşündüm. Mv'de özellikle filmin son sahnesi vurgulanmış. GD'de çatı gibi bir yerde duruyor ve tek görebildiğimiz arkada ki gökyüzü. Zaten başka bir mekanda kullanılmamış. GD'nin artık ayrılığı kabullendiği ve sevdiği kızla mutlu olduğu rüyadan/hayalden vazgeçip, gerçek yaşamına döndüğünün temsili olabilir mi?



                            


                 Şimdi birazda şarkı sözlerine değinelim. Şarkıda bir sonra ki hayatında da aynı aşkı yaşamak istediğini söyleyen bir adet GD var. Aslında bir sonra ki hayatta buluşma olayı filmde de bir çok kez vurgulanan bir konu. Filmde bir sonra ki hayatlarında da buluşmaya söz veren aşıkları izliyoruz.







                 GD şarkı sözlerinde rüyalarımda/hayallerim de seninle buluşsam ve yeniden sevsem seni diyor. Ki film boyuncada karakter rüyasında aşık olduğu kadınla beraber. Sizce de bu sözler filmde ki aşkı temsil ediyor olabilir mi?





                 Konunun özeti filmdeki duyguların ve sahnelerin, şarkının mv'sinde ve sözlerinde benzerini bulabilirsiniz. Ki bu benzerlikler göz ardı edilemeyecek kadar çok. Ben sadece gördüklerimi yorumladım. Benim göremediğim ince düşünülmüş ayrıntılar muhakkak vardır. GD eğer bir iş yapıyorsa öylesine yapmaz. Altı doludur hep. Bu filminden ilham aldığı aşikar. Çoğu kişi şarkının GD'nin eski sevgilisi olduğu iddia edilen Kiko'ya yazıldığını düşünüyor. Ama ben filmden etkilendiğini düşünüyorum. Diğer bir ihtimal ise, filmde kendine ait bir parça buldu ve ikisini birleştirdi. Bunun da olma olasılığı var tabi. GD'yi çözebilen yoktur herhalde. Yorumlanmaya müsait.

                 Bir saatten az bir sürede ve tek seferde çekilmiş bir mv'den bu kadar anlam çıkabiliyorsa GD'cim bir de günlerce klip çeksen, farklı farklı mekanlara gitsen bu yazı ne kadar uzardı bilemiyorum ^^

4 yorum:

  1. Oha çok iyi yorumlamışsın ya.Vanilla Sky olayını bilmiyorum ben mesela.Filmi izleyeli yedi sekiz yıl oldu pek bir şey hatırlamıyorum :)
    İnstagramını takip ederim ama pek bir anlam çıkarmıyorum genelde paylaştıklarından.Demek ki bir şeyler çıkarmak gerekiyormuş.
    Klibi belki basitti diğerlerine göre ama sonuçta GD'den bahsediyoruz.Hiçbir şey yapmadan kameraya baksa bile severdik herhalde ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa! Teşekkür ederim :) Ben de uzun zaman önce izlemiştim. Çok sevdiğim bir film olunca ekstra bir dikkatim var sanırım :) Daha albüm çıkmadan 3-4 ay önce albüm hakkında baya bir spoiler vermiş. O kadar çok filmler hakkında paylaşım yaptı ki anlamıştım o zamanlarda bir şeyler olduğunu. Diğer şarkılarda da çok ince noktalar var. Mv'lerini merakla bekliyorum.
      Adam seyrettiriyor kendini ^^

      Sil
  2. heeey tımams şarkıya da filme de bakarım. ben de fight for my way adlı kore dizisine başladım. sen tatildemiydin yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeni başladım o diziye güzel gidiyor şimdilik. Evet deep'cim bayram ve yaz bir araya gelince tatil kaçınılmaz oldu :)

      Sil