30 Temmuz 2017

Kimi No Na Wa ( Your Name ) | Anime Film | 2016



           Yazıya izlemeyen kalmasın diye başlıyorum. Makoto Shinkai'nin şaheseri. Japonya'da gişe rekoru kırmış. İkinci kez izlemeye bile gidenler olmuş zamanında. Böyle güzel bir animeyi bu kadar geç izlemem olmadı. Açıkçası çok anime izleyen biri de değilim. Ama en azından baş yapıtları izlemeye çalışırım. Çok bilinen ve izlenen animelere bende kayıtsız kalamıyorum. Geç keşfettiğime üzüldüğüm bir anime oldu.




           Gelelim filmin konusuna. Taki Tokyo'da yaşayan bir lise öğrencisidir. Mitsuha ise kırsal bölgede yaşayan lise öğrencisidir. Birbirlerini hiç tanımadıkları halde, bilinmeyen bir sebepten ötürü, birbirlerinin bedenlerinde belirli sürelerde yaşarlar. İlk başlarda fazla gerçekçi bir rüya gördüklerini zannederler. Ama sonra çevrelerinde ki insanların tepkilerinden dolayı rüya olmadığını anlarlar. Farklı cinsiyette oldukları için birbirlerinin hayatlarını karıştırırlar. Bunu önlemek adına ne yaptıklarına dair notlar tutarlar ve birbirlerinin hayatlarında ki sınırları geçmezler. Bir gün Taki bedenlerinin değişmediği fark eder. Ve Mitsuha'ya ulaşamaz. Onu aramak için yollara düşer.




           İlk başlarda konusu çok sıradan gelse de sonrasında olaylar değişiyor. Bu konu nasıl buraya geldi diye şaşırıyor insan. Zaten sıradan kısımları da çok uzun tutmamışlar. İlk 20 dakikadan sonrası güzel devam ediyor. Biraz Japon kültürüne aşinaysanız yadırgamadan izleyeceğiniz bir film. Ama aşina değilseniz size farklı gelecek öğeler bulunmakta. Bunları kafanıza takmayın ve izleyin. Görsellik, müzikler ve konu işleyişi mükemmel. Bir ustanın elinden çıktığı belli oluyor. Japonların hem kırsal kesimdeki hayatını hem de şehir hayatını izleyiciye sunmuşlar. Yani aynı anda hem geleneksel kültürlerini hem de batı kültürünü benimseyerek yaşayan insanların hayatlarını izliyoruz.



            Eğer filmi izlemediyseniz yazının geri kalanını okumanızı tavsiye etmiyorum. Filmde ne var ne yok anlatacağım.




           Ben tam sıradan bir konusu olduğunu düşünürken, gök taşının tüm kasabayı yok edeceğine nasıl bağladılar konuyu anlamadım. Ve kasabada ki 500 den fazla insanın hayatını kurtardılar. Gök taşı parçasının kasabaya düştüğü sahne çok etkileyiciydi. Her ayrıntı ince ince düşünülmüş. Zaten filmde bol bol gökyüzü sahnelerine yer verilmiş. Görsel bir şölen adeta.

                           


           Filmde kırmızı bir iple bağlılık teması bol bol kullanılmış. Aslında yıllar önce kızın verdiği kırmızı ipi, Taki bileğine şans tılsımı olarak bağlamış. Kimden geldiğini bile bilmeden 3 yıl boyunca bileğinde taşımış. Başka bir sahnede, Mitsuka ve kız kardeşi, neneleri ile shinto inancına göre yapılan sake adlı tükürükleriyle yaptıkları içeceği tapınağa götürüyor. Nenelerinin kızlarla konuşmalarında sık sık bağlılık konusunda bahsetmesi üzerinde durulmuş.Diğer bir sahnede ise, yıllar sonra birbirlerini hatırlamadıkları halde bir arayış içerisindeler. Tesadüfen karşılaştıklarında Taki Mitsuka'yı kırmızı ipinden tanıyor. Yani filmde sürekli olarak birbirlerine kırmızı iple bağlılıkları vurgulanıyor.




           Taki'nin Mitsuka'yı bulabilmek için, hatırladığı kadarıyla kasabanın her ayrıntısının resmini çizmesi etkileyici sahnelerden biriydi. Kaldı mı böyle aşklar dedirten cinsten.


           İlk karşılaştıkları sahne. Farklı zamanlarda yaşamalarına rağmen birbirlerini hissedebilmeleri... Kelimeler kifayetsiz kalıyor. Anlatılmak istenen o kadar güzel ki.


           Gözyaşlarının sel olduğu sahne. Bu nasıl bir aşk itirafıdır? Yüreğim parçalandı burda. Etkilendiğim o kadar çok şey var ki. Kendimi tutamayıp fazla uzatırım diye kokuyorum. O yüzden burada son vereyim yazıya. İzleyin ve çevrenizdekilere izlettirin.



12 yorum:

  1. Dün bir yerde daha görmüştüm bu animeyi. Şimdi yine karşıma çıktı hem de şiddetle tavsiyeli olarak~ En kısa zamanda izleyeyim o zaman ben de çok merak ettim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemen için bu bir işaret olabilir mi acaba :)) Şimdiden iyi seyirler ^^

      Sil
  2. Hoop spoiler atlanır :) yakın zamanda Türkiye'de gösterime girecekmiş.Her şehirde vizyona girer mi bilmiyorum ama o günü beklesem mi acaba?? Sinema da izlemekte keyifli olurdu hani:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'de gösterime gireceğini bilmiyordum. Çok sevindim.:) Neden olmasın? Sırf görselliği için bile sinemada izlemeye değer. Eminim çok keyifli olur.^^

      Sil
  3. ay evet bizde vizyona girecekmiş daha dün okudumdu. ay dur sinemada mı izlesem söleseneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende yeni öğrendim. Anime izlemeyi seviyorsan sinemada izleyebilirsin bence :)

      Sil
  4. Sevenlere saygım sonsuz ama küçüklüğümden beri sevemedim şu animeleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveni olduğu kadar sevmeyeni de çok :)

      Sil
  5. Vizyona girmesini bekleyeyimm. Güzel ve merak uyandırıcı bir konusu var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu gerçekten çok güzel. Vizyona girsin bende izlemeyi düşünüyorum :)

      Sil
  6. Anime/Manga izlemeyi çok severim. Çocukluğum filmler tsubasa, şeker kız candy ile başlayan bir sevgi. Tavsiye için teşekkürler :)

    www.birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çocukluğum benzer animelerle geçti. Ne güzel günlerdi :))

      Sil